۴۲ ماده معدنی در استان سمنان وجود دارد‌

رئیس اتاق بازرگانی سمنان گفت: ۴۲ ماده معدنی در استان سمنان وجود دارد و این در حالی است که در کل کشور ۷۰ ماده معدنی یافت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علی‌اصغر جمعه‌ای عصر امروز در همایش تخصصی رونق تولید و صادرات استان سمنان که با حضور معاون وزیر برگزار شد اظهار داشت: خام فروشی تنها در مواد نفتی وجود ندارد و باید برای جلوگیری از آن میزان سرمایه‌گذاری را در صنایع معدنی افزایش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی سبب ایجاد اشتغال نیز می‌شود افزود: فرآوری مواد معدنی باید موردتوجه قرار گیرد تا به اهداف برنامه‌ریزی‌شده در این حوزه دست‌یابیم.

رئیس اتاق بازرگانی سمنان با اشاره به روابط تجاری بین کشورها خاطرنشان کرد: این روابط برای حفظ منافع مشترک اقتصادی تضمین‌کننده امنیت جامعه است و به همین دلیل اقتصاد می‌تواند نقش مؤثری را در تأمین امنیت جامعه ایفا می‌کند.

وی با بیان توضیحاتی درباره روابط تجاری استان سمنان با سایر کشورهای یادآور شد: برای افزایش میزان صادرات و رونق تولید کالای ایرانی باکیفیت مطلوب باید نسبت به جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اقدامی اساسی انجام دهیم.

جمعه‌ای نمودار پیشرفت صادرات کالا را در استان سمنان صعودی دانست و گفت: بر اساس آمارهای گمرک در استان سمنان صادرات کالا در سال گذشته افزایش‌یافته و برای پیشی گرفتن میزان صادرات از واردات کالا در سال جدید هدف‌گذاری کردیم.

وی افزود: در بخش کشاورزی ۸۰ هزار تن انگور تولیدشده است که از این مقدار ۱۲ هزار تن به کشورهای خارجی صادرشده است و این مهم برای اولین بار در استان سمنان اتفاق افتاده است که باید برای افزایش و توسعه آن در بخش‌های دیگری از صادرات کالا سرمایه‌گذاری کنیم.

به گزارش تسنیم، در این مراسم استاندار سمنان، مدیران استانی، ۳۰ واحد تولیدی از بخش کشاورزی و مدیران و نمایندگان ۱۲۰ واحد صنعتی و تجاری حضور داشتند و درباره مشکلات و موانع موجود در مسیر تولید و اشتغال بحث کردند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان