رتبه نخست سمنان در پیگیری بیماران کرونایی/ انتقال کرونایی‌ها به مکان جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، ستاد مشترک استانی و دانشگاهی مبارزه با کرونا ویروس امروز با حضور حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان و اعضای ستاد استانی و دانشگاهی این دانشگاه در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد.

دانایی در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام‌شده توسط معاونت‌های بهداشتی، درمان، غذا و دارو، آموزشی و تحقیقات و فناوری این دانشگاه در مبارزه با کرونا ویروس ارائه کرد.

تشکیل کمیته دانشگاهی کرونا و اطلاع‌رسانی و آموزش به تمامی کارکنان بهداشتی و درمانی زیرپوشش دانشگاه، تشکیل کارگروه سلامت و امنیت غذایی در استانداری سمنان، برگزاری جلسات متعدد آموزشی در تمام حوزه‌های درون و برون‌سازمانی و بازدید از تمامی بیمارستان‌های زیرپوشش و ارزیابی میزان آمادگی مقابله با کرونا، بخشی از اقدامات پدافندی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در استان بود.

وی در خصوص مهم‌ترین اقدامات آفندی این دانشگاه گفت: جلسات کمیته دانشگاهی کرونا به‌صورت روزانه و کارگروه سلامت و شورای تأمین و کمیته مقابله با بحران در استانداری سمنان به ریاست استاندار برگزار و تمامی دستورالعمل‌ها به هر یک از دستگاه‌های اجرایی مسئول ابلاغ می‌شود.

دانایی نقش اطلاع‌رسانی و آموزش را در افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به بیماری کرونا ویروس بسیار مهم دانست.

با ایجاد استودیو اطلاع‌رسانی با همکاری صدا و سیما و اختصاص بخش خبری ثابت روزانه، انتخاب دکتر فریور به‌عنوان سخنگوی ستاد به‌منظور ارتباط با رسانه‌ها، برگزاری نشست‌های خبری به‌صورت مجازی و اطلاع‌رسانی از طریق فضای مجازی در امر آگاهی‌رسانی به مردم استان اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اجرای موفق دو مرحله غربالگری بسیج ملی کرونا و ساماندهی نیروهای بسیجی و داوطلب در دو مرحله غربالگری با پوشش حداکثری در دانشگاه، افزود: با توجه به اطلاعات درج‌شده در سامانه سیب ۹۸٫۳ درصد افراد موردنیاز پیگیری شدند که از این نظر دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان حائز رتبه نخست بین دانشگاه‌های سراسر کشور شده است.

دانایی از همدلی و تعامل هم‌استانی‌ها، مسؤولان استان به‌ویژه نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار و تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظامی، انتظامی، نظارتی و امنیتی ازجمله دادستان سمنان و همکاری مطلوب رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیمای استان و مطبوعات با این دانشگاه قدردانی کرد.

وی از اختصاص ساختمانی در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر برای درمان بیماران کرونایی خبر داد و گفت: با اهدای برخی تجهیزات پزشکی از سوی خیران سلامت و سایر تجهیزات موجود در بیمارستان کوثر، ساختمان ویژه بیماران کرونایی تجهیز و از هفته آینده بیماران کرونایی به این مکان منتقل و بیمارستان کوثر از بیماران کرونایی تخلیه می‌شود.

وی اجرای طرح مهم هر خانه یک پایگاه سلامت را به‌عنوان یک زیرساخت آموزشی و اجرایی در شهرستان سمنان دانست.
و ضمن قدردانی از زحمات و فداکاری‌های مدافعان سلامت، نام و یاد تنها شهید مدافع سلامت استان سمنان، شهید اکبر ناظری‌پور را گرامی داشت.