کرونا تا کی با ما می‌ماند؟ «پرسه‌زنی» مردم در بازارها ممنوع

ایرج حریرچی ، معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به روند مدیریت همه‌گیری ویروس کرونا در کشور گفت: مردم نباید با «پرسه‌زنی» و «مظنه‌گیری» در بازارها خود و دیگران را در معرض بیماری کرونا قرار دهند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم ، حریرچی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی صاحبان برخی اصناف انتقاد کرد و اظهار داشت: عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی صاحبان برخی مشاغل و کم‌توجهی عده‌ای از مردم به فاصله‌گذاری اجتماعی بسیار خطرناک است و سلامت همه جامعه را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به عادی شدن رفتار مردم در مواجهه با ویروس ناشناخته کرونا هشدار داد: عادی‌سازی و عادی نمایی درباره ویروس جدید و ناشناخته کرونا عواقب غیرقابل جبرانی را به بار خواهد آورد.

حریرچی از مردم خواست تا با همدلی همچنان در مدیریت بیماری کرونا با دولت همکاری و هماهنگی داشته باشد.

با توجه به اینکه ممکن است دوران مدیریت بیماری کرونا در کشور طولانی باشد، باید بازگشایی‌ها با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام شود و مردم نیز باید از هر گونه حضور در اجتماع‌های غیرضروری بپرهیزند.
وی با تأکید بر اینکه مردم باید از حضور در جمع‌هایی که الزام قابل‌قبول اقتصادی و اجتماعی ندارد خودداری کنند؛ از پدیده پرسه زنی و مظنه گیری برخی مردم در بازار انتقاد کرد و افزود: امروز با پدیده‌ای به نام پرسه زنی و مظنه‌گیری تعدادی افراد در بازار روبه رو هستیم.
برخی مردم بدون قصد خرید در بازارها حاضر می‌شوند، این افراد هم خودشان و هم دیگران را در معرض خطر جدی ابتلا به بیماری کرونا قرار می‌دهند.

اکنون باید همه دست‌به‌دست هم دهیم تا از شرایط خطرناک فعلی عبور کرده و با موج یا موج‌های جدید ابتلا به بیماری کرونا در کشور روبه رو نشویم.