رقابت ۲ هزار و ۶۷ داوطلب کنکور دکتری در سمنان آغاز شد

پرویز ملک زاده در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: از مجموع ۲هزار و ۶۷ داوطلب آزمون دکتری در استان سمنان، ۹۶۷ داوطلب در حوزه امتحانی شاهرود و یک هزار و ۱۰۰ داوطلب در حوزه امتحانی سمنان رقابت می‌کنند.
۴۵ درصد شرکت کنندگان در آزمون دکتری کشور را زنان و ۴۵ درصد را مردان تشکیل می‌دهد و در استان سمنان ۴۵.۶ درصد داوطلبان کنکور دکتری را زنان و ۵۴.۴ درصد شرکت‌کنندگان را مردان تشکیل می دهند.
شرکت‌کنندگان در آزمون دکتری به جز کارت ورود به جلسه آزمون و اصل کارت ملی یا شناسنامه عکسدار اجازه آوردن وسایل اضافی مانند تلفن همراه، هرگونه لوازم ارتباطی، الکترونیکی و محاسباتی، کیف دستی، ساک دستی را نداشتند.
ملک‌زاده تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا نگهداشتن کیف و موبایل از لحاظ بهداشتی نیز صحیح نبود و پیش از آزمون به داوطلبان تاکید شد از به همراه داشتن وسایل اضافه پرهیز کنند.
وی یادآور شد: با توجه به شیوع کرونا، همراه داشتن ماسک سه لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.
وی خاطرنشان کرد: در مدت زمان برگزاری آزمون محل برگزاری آزمون و نقاطی که احتمال آلودگی وجود دارد به صورت مستمر ضدعفونی می‌شود.
کنکور دکتری ۹۹ از ساعت هشت صبح روز پنجشنبه ۹ مرداد ماه در ۶۰ شهرستان و ۱۴۳ حوزه امتحانی کشور و با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود.