سرمازدگی ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت ‌به باغات استان سمنان وارد کرد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت سرمازدگی به باغات استان وارد شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، لطف‌الله رضایی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کرده باشند می‌توانند نسبت به دریافت خسارت‌های ناشی از سرمازدگی در بهار امسال اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار هکتار از باغات استان سمنان دچار خسارت شدند اعلام کرد: سرمازدگی بالغ‌بر ۴۰۰ میلیارد تومان به باغات کشاورزی استان سمنان خسارت وارد کرده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات کم‌بهره و بلاعوض برای جبران خسارت‌های ناشی از سرمازدگی به کشاورزان پرداخت می‌شود تصریح کرد: کشاورزان در سال زراعی جدید برای بیمه محصولات خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۱۹۸ هزار هکتار مساحت اراضی کشاورزی استان سمنان است اذعان کرد: ۱۰۰ هکتار از این میزان اراضی زراعی است و ۵۴ هکتار باغات استان است.

رضایی با بیان اینکه ۱۷ درصد از اشتغال استان در بخش کشاورزی است تأکید کرد: سهم این بخش در ایجاد ارزش‌افزوده ۲۰ درصد است که در سال جدید برای افزایش این میزان برنامه‌ریزی‌شده است.

وی ابراز داشت: سالانه بیش از یک‌میلیون و ۴۶۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان سمنان تولید می‌شود که عمده‌ترین محصولات زراعی را دانه‌های روغنی، گندم و جو، سیب‌زمینی و چغندرقند هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه سالانه ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از برداشت این محصولات در استان تأمین می‌شود اذعان کرد: با توجه به تغییرات آب و هوایی پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ‌بر ۱۱۰ هزار تن گندم در استان برداشت شود.

وی اضافه کرد: در حوزه باغات نیز استان سمنان دارای ظرفیت‌های مطلوبی برای کشت محصولاتی نظر زردآلو؛ انار، زیتون، انگور است.

رضایی با بیان اینکه سالانه ۳۶۰ هزار تن از انواع محصولات باغی در استان تولید می‌شود یادآور شد: تأمین معیشت کشاورزان و برند سازی محصولات کشاورزی در استان از مهم‌ترین رویکردهای ما در سازمان جهاد کشاورزی است.