مسجد ۲۵۰ ساله ” امام ” سمنان مرمت می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه مسجد ۲۵۰ ساله ” امام ” سمنان مرمت می‌شود گفت: این بنای تاریخی مربوط به دوران قاجاریه است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمد جهانشاهی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رویکرد اداره کل میراث فرهنگی برای بازسازی و احیای بناهای تاریخی در استان اظهار داشت: شهرستان سمنان جاذبه‌های گردشگری و ابنیه تاریخی بسیاری دارد که باید از این ظرفیت برای توسعه صنعت گردشگری استفاده کرد.

وی با بیان اینکه عملیات مرمت و بازسازی مسجد تاریخی و ۲۵۰ ساله “امام ” سمنان آغازشده است خاطرنشان کرد: مسجد امام یکی از مهم‌ترین ابنیه تاریخی سمنان است و این بنا هویت و فرهنگ مردم این دیار را به نمایش کشیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان بیان کرد: معماری ایوان‌های شمالی و جنوبی، مرمت و بازسازی شبستان‌های زیرزمینی و بازسازی مقرنس ورودی شمالی و مرمت سنگ نمای این بنا انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازسازی و مرمت درهای چوبی این مسجد و مرمت پیرنشین از دیگر اقداماتی است که در این عملیات انجام می‌شود تصریح کرد: در فاز بعدی این پروژه تأسیسات و زیرساخت‌های تأمین آب و برق این بنا اصلاح می‌شود.

جهانشاهی با تأکید بر لزوم بازگشایی کانال تاریخی انتقال آب کشاورزی خاطرنشان کرد: این اثر فرهنگ و تمدن مردم سمنان را احیا می‌کند و بستر لازم برای جذب گردشگران داخلی و خارجی را فراهم می‌کند.

وی ابراز داشت: مسجد تاریخی ” امام ” سمنان در ۲۵۰ سال گذشته در دوران قاجاریه تأسیس‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان اذعان کرد: این مسجد در سال ۱۳۱۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و این بنا همواره در طول تاریخ مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرارگرفته است.