سیلاب و وزش باد شدید در راه سمنان است

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی این استان گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و همچنین بارش‌های رگباری پدیده جوی غالب در نواحی شمالی استان و ارتفاعات است.
غلامرضا حسنی غربا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درسمنان اظهار داشت: افزایش ابر، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک از بعد از ظهر امروز در نواحی شمالی استان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق نیز برای ارتفاعات و نواحی شمالی استان پیش‌بینی می‌شود اضافه کرد: بارش‌های رگباری سبب جاری شدن سیلاب و رواناب در این نقاط می‌شود و لذا باید تمهیدات لازم درباره خسارت ناشی از تندباد و سیلاب در این مناطق اندیشیده شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به وقوع بارش‌های رگباری و در پی آن سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در برخی از نواحی شمالی از شهروندان خواست تا در این نواحی اطراق نکنند.

حسنی غربا درباره تندباد و خسارت‌های ناشی از آن نیز هشدار داد.

وی با اشاره به دیگر پدیده‌های جوی آسمان استان گفت: از ۷۲ ساعت آینده برای محورهای شمالی استان و ارتفاعات استان مه آلودگی و کاهش دید ناشی از مه پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان خاطرنشان کرد: با ورود این سامانه جوی ناپایدار به آسمان استان دمای هوا تا ۵ درجه کاهش می‌یابد.