۸ پروژه گازرسانی در سمنان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر عامل شرکت گاز استان سمنان گفت: همزمان با هفته دولت ۸ پروژه گازرسانی در استان سمنان به بهره برداری می رسد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علیرضا شریفی نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه‌ها با صرف اعتبار ۲۶۶ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های گازرسانی در شهرستان‌های سمنان و سرخه گفت: احداث ایستگاه CGS به ظرفیت ۸۰ هزار متر مکعب در روستاهای مؤمن‌آباد و اتصال به خط انتقال ۴۸ اینچ و خطوط تغذیه موجود در شهرستان سرخه اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گازرسانی به خوشه‌های صنعت و کشاورزی غرب سمنان را از دیگر پروژه‌های هفته دولت در شهرستان‌های سمنان و سرخه عنوان کرد و گفت: در این پروژه عملیات لوله‌گذاری به طول تقریبی ۱۸ هزار و ۴۰۶ متر و نصب و راه‌اندازی یک دستگاه ایستگاه تقلیل فشار با ظرفیت ۱۰ هزارمتر مکعب در ساعت اجرایی می‌شود.

شریفی‌نژاد گازدار کردن ۴ واحد صنعتی و مرغداری شهرستان سمنان و ۶ واحد صنعتی و مرغداری شهرستان سرخه را دیگر پروژه‌های شرکت گاز استان در شهرستان‌های سمنان و سرخه برشمرد.

وی گفت: همزمان با هفته دولت گازرسانی به خوشه‌های صنعت کشاورزی شرق استان سمنان در شهرستان‌های شاهرود و دامغان و همچنین گازرسانی به خط تغذیه، ایستگاه تقلیل فشار و شبکه روستای غزازان از توابع بیارجمند انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با بیان اینکه گاز رسانی به روستای منصور کوه دامغان همزمان با هفته دولت انجام می‌شود تصریح کرد: اجرای این پروژه ملی از سال ۹۶ آغاز شده و برای تجهیز و آماده سازی آن ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

شریفی‌نژاد توسعه شبکه شهرستان‌های آرادان روستای فروان منطقه خلخالیه، انجام عملیات خط تغذیه تقویتی سمنان ـ شهمیرزاد، گازرسانی به روستای فولاد محله از توابع شهرستان مهدی‌شهر را دیگر پروژه‌های گازرسانی استان سمنان در هفته دولت برشمرد.
گازرسانی ۱۰۰ درصدی به روستاهای واجد شرایط استان سمنان تا سال ۹۹

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با اشاره به هدف‌گذاری این شرکت برای گازرسانی به مناطق محروم گفت: گازرسانی ۱۰۰ درصدی به روستاهای واجد شرایط استان سمنان تا سال ۹۹ انجام می‌شود.

شریفی‌نژاد گفت: گازرسانی به مناطق روستایی استان سمنان یکی از مهم‌ترین رویکردهای این شرکت در راستای رفع محرومیت و توجه به مردم مناطق محروم است.

زیرساخت‌های لازم برای توزیع فراگیر ایمن و پایدار گاز طبیعی در سمنان وجود دارد

رئیس برنامه‌ریزی و مدیرتعالی شرکت گاز استان سمنان گفت: زیرساخت‌های لازم برای توزیع فراگیر ایمن و پایدار گاز طبیعی در سمنان وجود دارد.

جعفر شعبانی با بیان اینکه از عمر شرکت گاز استان سمنان بیش از ۲۰ سال می‌گذرد اظهار داشت: در تمام این سال‌ها توسعه زیرساخت‌های لازم برای توزیع فراگیر ، ایمن و پایدار گاز طبیعی در اولویت بوده و این مهم در استان سمنان محقق شده است.

وی با بیان اینکه حرکت از توسعه کمی به توسعه کیفی در دستور کار و برنامه‌های شرکت گاز استان سمنان است گفت: در حال حاضر در استان سمنان ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر حجم شبکه وجود دارد.

رئیس برنامه‌ریزی و مدیرتعالی شرکت گاز استان سمنان با بیان اینکه رسالت و و استراتژی این شرکت حرکت از توسعه کمی به سمت توسعه کیفی است خاطرنشان کرد: شرکت گاز استان با به کارگیری استقرار مدل و استانداردهای بین‌المللی مدیریتی این رسالت را دنبال می کند.
شعبانی از استقرار مدل بنیاد مدیریت کیفیت اروپا در شرکت گاز استان سمنان خبر داد و گفت: با استفاده از این مدل ارزش افزوده بیشتر ذی نفعان در نظر گرفته شده و همچنین قابلیت سازمان افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در این مدل تنها به مشتری پرداخته نیمی شود بلکه جامعه و محیط پیرامون نیز مهم است گفت: در حوزه فعالیت‌های زیست محیطی اقدامات خوبی انجام شده و با استقرار این مدل شرکت گاز استان یکی از شرکت‌های استراتژی محور در شرکت گاز کشور معرفی شده است.

رئیس برنامه‌ریزی و مدیرتعالی شرکت گاز استان سمنان تدمین گاز پایدار برای استان را یکی از اهداف شرکت برشمرد و گفت: در اواخر دهه ۸۰ دغدغه افت فشار و قطعی گاز را داشتیم و امروز این افتخار وجود دارد که تأمین گاز پایدار با توسعه زیرساخت‌ها و شبکه‌ها با کمترین ریسک پوشش داده شده است.