شرایط بیماری کرونا نباید برای مردم عادی‌سازی شود

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از اجرای مرحله دوم غربالگری مبارزه با بیماری کرونا ویروس خبردادو گفت: فاز دوم غربالگری این بیماری در حال انجام است که در این غربالگری از افراد مشکوک که علائم خفیف دارند و افراد درجه یک بیماران مبتلا به کرونا ویروس آزمایش گرفته شده و افراد با تست مثبت قرنطینه می شوند.

وی با بیان اینکه ما در مرحله مدیریت این بیماری هستم اضافه کرد: با گام های جدید غربالگری و شناسایی بیماران جدید و همچنین رعایت نکات بهداشتی توسط مردم امیدواریم کرونا ویروس راکنترل و شکست دهیم.

دانایی با اشاره به اینکه بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه که در حال خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا ویروس هستند، به زودی به روال قبلی بر می گردند اظهارداشت: در راستای ارائه خدمات به بیماران کرونایی بخش هایی در این بیمارستان ها طراحی شده است که پذیرای مراجعان کرونایی خواهند بود.

در مرحله ای هستیم که نباید شرایط را عادی جلوه کنیم که مردم به صورت عادی در جامعه و اماکن تجاری حضور یابند. با عدم رعایت نکات بهداشتی خطر پیک مجدد این بیماری وجود دارد.

وی در ادامه به تحقق وعده خود در خصوص افتتاح چهل پروژه بهداشتی، درمانی، آموزشی، پژوهشی و رفاهی اشاره کردوافزود: همه ی این پروژه ها در مدت یک سال افتتاح و به بهره برداری رسید و ان شاءالله در اینده ای نزدیک چند پروژه بهداشتی درمانی دیگر نیز به بهره برداری خواهد رسید.

دانایی ضمن بیان اینکه تکمیل سه پروژه بزرگ بهداشت و درمان سوختگی، سرطان و ۱۵ خرداد مهدی‌شهر را امسال در استان ادامه خواهیم داد، افزود: تجهیز بیمارستان‌ها با خرید دستگاه‌های پیشرفته در دستور کار قرار دارد که بتوانیم هر دو ماه یک دستگاه جدید را در مراکز درمانی به بهره‌برداری برسانیم که امیدواریم این وعده محقق شود.