مردم از سفرهای غیرضروری در محورهای استان سمنان اجتناب کنند

سرهنگ تقی کبیری، رییس پلیس راه استان سمنان گفت : هموطنان تا جای ممکن از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و از محورهای کوهستانی استان به علت لغزندگی ناشی از بارش باران و برف تردد نکنند. تمام محورهای اصلی استان سمنان در اثر بارش باران لغزنده است و با کوچکترین بی احتیاطی رانندگان امکان وقوع حادثه وجود دارد.
تمام محورهای مواصلاتی استان سمنان به علت بارش باران یا برف لغزنده و محور سمنان به فیروزکوه دچار برف و بوران شده است.بارندگی و مه گرفتگی نیز سبب کاهش دید افقی و نیز لغزندگی محور فولاد محله به کیاسر در شهرستان مهدیشهر شده است.بارش برف خفیف در گردنه خوش ییلاق در مسیر شاهرود- آزادشهر بین استان‌های سمنان و گلستان نیز سبب لغزندگی جاده شده است.گردنه آهوان در محور سمنان به دامغان نیز به دلیل بارش باران، لغزنده است.
وی با تاکید بر اینکه جاده های استان هم اکنون لغزنده و ترافیک روان است، گفت: رانندگان با رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئنه رانندگی کنند.
کبیری از هموطنان خواست تا جای ممکن از محورهای کوهستانی استان سمنان تردد نکنند و افزود: شهروندان از تردد و توقف خودرو در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.
کل راه‌های حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان ۱۲۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۸۱۶ کیلومتر آزادراه و بزرگراه است. هواشناسی استان سمنان برای امروز و فردا بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی کرد. این سامانه بارشی بارش باران بین ۳۰ تا ۵۰ میلی‌متر در غرب استان سمنان را به همراه دارد و امروز بارندگی به میزان ۲۰ تا ۳۰ میلی‌متر و در ارتفاعات بارش برف ۱۵ تا ۳۰ سانتیمتری دور از انتظار نیست.