معرفی چند اپلیکیشن برای ورزش در خانه

اپلیکیشن Home workout

بارها در مورد تاثیر ورزش کردن شنیده‌ایم و می‌دانیم علاوه بر داشتن فوایدی همچون: کاهش وزن و عضله‌سازی، موجب زندگی شادتر، افزایش اعتماد به نفس و طول عمر خواهد شد. اما دلایل زیادی باعث می‌شود که امکان رفتن به باشگاه های ورزشی را نداشته باشید. و یا حتی افرادی که به دلایلی همچون صرفه جویی در وقت، هزینه‌های بالا یا نبود امکانات کافی و رعایت نکات بهداشتی ترجیح می‌دهند در منزل ورزش کنند. با پیشرفت تکنولوژی دیگر نباید نگران این مسئله بود و اپلیکیشن‌های متنوعی که در این حوزه قرار دارند تمرین های ورزشی را می توان در بهترین حالت در منزل انجام داد.
در اینجا به معرفی برخی از اپلیکیشن‌هایی که با نصب آن می‌توانید ورزش در خانه را تجربه کنید می‌پردازیم:
برنامه Home workout اپلیکیشنی است که روی آموزش حرکات ورزشی مناسب برای خانه متمرکز شده‌است. حرکاتی که نه خیلی دشوار هستند و نه زمان زیادی از شما می‌گیرند. این اپلیکیشن که به رایگان در دسترس عموم کاربران قرار گرفته، قابلیت هدف‌گذاری هفتگی دارد تا به بهترین شکل تمرینات شما را کنترل کند.
در این برنامه از نظر سختی حرکات سه سطح برای شما در نظر گرفته شده که شامل سطح ابتدایی، متوسط و حرفه‌ای است و برای هر بخش برنامه‌ی متفاوتی خواهید داشت. به جز این چالش ۲۸ روزه هم در برنامه معرفی شده‌است که آن هم دو بخش دارد. یکی از بخش‌ها روی پایین تنه و دیگری روی تمام بدن تمرکز دارد. پس تنها کاری که شما باید انجام بدهید این است که برنامه مدنظرتان را متناسب با هدف‌تان از ورزش کردن انتخاب کنید و آنطور که اپلیکیشن Home Workout به شما نشان می‌دهد انجامش بدهید.
این اپلیکیشن مدام شما را پیگیری می‌کند و به شما یادآوری می‌کند که باید برنامه ورزشی امروزتان را انجام دهید. البته تنظیمات یادآور را می‌توانید هر طور که مایل هستید تنظیم کنید. شما می‌توانید در این اپلیکیشن اهداف هفتگی برای خودتان تعیین کنید و تعداد روزهای مشخصی در هفته برای ورزش کردن مشخص کنید.
در نهایت گزارش جامع از فعالیت‌ها، زمان ورزش، میزان کالری‌های مصرف شده، وزن و…ارائه می‌کند. این موضوع به شما برای مقایسه وضعیت عمومی بدنتان در طول دوره کمک خواهد کرد. همچنین گزارش وزن شما هرروز ثبت می‌شود تا با میانگین سالیانه خود مورد مقایسه قرار گیرد.
این اپلیکیشن برای سیستم عامل اندروید و ios ارائه‌ شده‌است و میتوانید نصب کنید.

اپلیکیشن Female Fitness

ویژگی‌های این اپلیکیشن همانند اپلیکیشن قبل است با این تفاوت که بر مبنای اصول علمی و آناتومی بدن خانم‌ها طراحی شده‌است. با انجام تمرینات ارائه‌شده در این برنامه و تمرین مستمر و روزانه به مدت فقط ۱۰ دقیقه در عرض یک ماه شاهد تغییرات چشمگیری در کاهش چربی های زاید خود خواهید بود. با این برنامه می توانید به تناسب اندام ایده ال خود برسید.
ویژگی‌های این برنامه:
• طراحی حرکات و تمرینات به صورت علمی
• رایگان و بدون استفاده از اینترنت
• بدون نیاز به تجهیزات جانبی و گران قیمت
• دارای مربی مجازی برای راهنمایی در تمرینات
• آموزش نحوه صحیح انجام حرکات با انیمیشن‌های مختلف
• تمرینات مختلف برای کلیه بخش‌های بدن
• مناسب برای افراد مبتدی و حرفه‌ای
این اپلیکیشن برای سیستم عامل اندروید و ios ارائه‌ شده‌است و میتوانید نصب کنید.

اپلیکیشن پابه‌پا

پا‌به‌پا یک اپلیکیشن تمرینی و تغذیه‌ای است که به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به لوازم و امکانات ورزشی، در هر مکانی ورزش کنید و به اندام ایده‌آل خود برسید. بر خلاف دو اپلیکیشن قبل ایرانی است. بخشی از تمرینات و دستورهای غذایی این اپلیکیشن به صورت رایگان در دسترس است اما برای مشاهده همه آموزش‌های ارائه شده باید اشتراک ماهیانه خریداری نمایید.
ویژگی‌های اپلیکیشن پا‌به‌پا:
• تمرینات ۷ دقیقه ای پابه‌پا
تمریناتی هستند که بر پایه تحقیقات علمی صورت گرفته و امروزه در اقصی نقاط دنیا مورد استفاده ورزشکاران قرار می‌گیرند. تمرینات پر فشار با استراحت کوتاه، باعث بالارفتن متابلیسم (سوخت و ساز بدن) میشود. مقدار کالری مصرفی این مدل تمرینات معادل حدود یک ساعت تمرین به شکل‌های دیگر است.
• ویدئوهای تغذیه‌ای سلامت (فیت کوک)
همیشه می‌گویند که بدن یک ورزشکار در آشپزخانه‌اش ساخته می‌شود؛ در واقع برای اینکه بتوانید بدن خوش‌فرمی داشته باشید، باید علاوه ‌بر تمرینات ورزشی، تغذیه درست و مناسبی داشته باشید. در این بخش از اپلیکیشن می‌توانید دستورات تغذیه‌ای را با دسته‌بندی‌های: افزایش وزن، کاهش وزن، بعد تمرین و … مشاهده و برای خود درست کنید و لذت ببرید.
• فیت مایند
در این بخش چالش‌ها، نکات علمی و سلامت، نکات تمرینی ارائه شده‌است که می‌توانید مطالعه کنید.
این اپلیکیشن برای دو سیستم عامل اندروید و ios ارائه شده‌است و میتوانید نصب کنید.