نخستین همایش سمن‌های کشور در سمنان برگزار می‌شود

فرماندار سمنان گفت: نخستین همایش سازمان‌های مردم‌نهاد کشور به میزبانی شهرستان سمنان برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید عباس دانایی ظهر امروز در جمع مدیران سمن‌های این شهرستان اظهار داشت: نخستین همایش سازمان‌های مردم‌نهاد کشور به میزبانی شهرستان سمنان پایان تیرماه امسال برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم تقویت فعالیت سمن‌ها در این شهرستان افزود: معرفی سمن‌ها و فعالیت هر یک از تشکل‌های مردمی یکی از مهم‌ترین محورهای این همایش است.

فرماندار سمنان با اشاره به اینکه میزبانی سمنان در این همایش یک ظرفیت مطلوب برای گسترش فعالیت و تقویت سمن‌ها این منطقه است تصریح کرد: سمن‌های فعال و برتر کشوری و مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی و برخی از مسئولان ارشد کشوری از مهمانان این همایش هستند.

وی با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد نقش مؤثری در رفع مشکلات و نیازسنجی مردم‌دارند اعلام کرد: بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردمی برای رفع مشکلات اشتغال، اقتصاد و فرهنگ مردم جامعه در دستور کار قرار دارد.

دانایی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴۰ تشکل مردمی در شهرستان سمنان دارای مجوز قانونی هستند خاطرنشان کرد: فعالیت این سمن‌ها در بخش‌های مختلف خیریه، فرهنگی و اجتماعی انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: این سمن‌ها در بخش‌های مختلفی ازجمله همیاری محیط‌زیست، کمک به نیازمندان، کمک به خانواده‌های زندانی و غیره نیز فعالیت چشمگیری دارند.

فرماندار سمنان با اشاره به اینکه سمن‌ها بازوان توانمند مدیران دستگاه‌های دولتی برای رفع مشکلات مردم در بخش‌های مختلف هستند یادآور شد: هرکجا امور به مردم واگذارشده است مشکلات به‌سرعت رفع شده است.