نرخ بیکاری در استان سمنان ۱.۶ درصد کاهش یافت

سمنان – معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار سمنان میانگین نرخ بیکاری در این استان را ۷.۱درصد اعلام کرد و گفت: این امر نشان دهنده کاهش ۱.۶ درصدی است.
به گزارش خبرنگار مهر، حشمت‌الله عسگری صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران، ضمن بیان اینکه بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت بیکاری کشور، در بهار سال جاری استان سمنان کمترین نرخ بیکاری را در بین استان‌های کشور دارا بوده است، بیان داشت: نرخ بیکاری استان در سه‌ماهه اول سال ٩٧ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١.۶ درصد کاهش پیداکرده است.

وی افزود: این آمارها یعنی بیکاری استان سمنان از ٨.٨ درصد در بهار ٩۶ که باعث شده بود سمنان، رتبه دوم را در بین استان‌های کشور داشته باشد، به ٧.١ درصد یعنی رتبه نخست کشور، کاهش‌یابد.

تفاوت نرخ بیکاری در شهرستان‌های استان سمنان

معاون استاندار سمنان گفت: میزان کاهش نرخ بیکاری کشور نیز رو به کاهش بوده به‌طوری‌که در سه‌ماهه نخست سال جاری نسبت به سه‌ماهه نخست سال گذشته شاهد کاهش نیم درصدی در آمار نرخ بیکاری بوده‌ایم تا جایی که امروز می‌توان اعلام کرد نرخ بیکاری در کشور ۱۲.۱ درصد است.

عسگری بابیان اینکه چشم‌انداز استان سمنان در خصوص بازار کار و قرار گرفتن در مسیر ریشه کنی بیکاری، چشم اندازی مثبت است، بیان داشت: برخی ممکن است اعلام کنند که در تعدادی شهرستان‌های استان وضعیت بیکاری بیشتر نمود پیدا می‌کند لذا باید گفت نرخ‌های مذکور میانگین سطح استان محسوب می‌شود و یقیناً در هر شهرستان متفاوت است.
وی افزود: کاهش آمار نرخ بیکاری برای ما خرسند کننده است اما باید گفت هنوز مهمترین دغدغه فارغ التحصیلان دانشگاهی و عدم استقبال آن‌ها از مشاغل بخش خصوصی است که برای رفع آن به دنبال اجرای طرح‌هایی هستیم که از جمله آن‌ها هر سمنانی یک مهارت را می‌توان نام برد که باعث ایجاد ۱۵ هزار شغل در استان می شود.