هزینه‌های درمانی سمنانی‌ها کاهش یافت

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان گفت : ۲۳.۱ از هزینه‌های درمانی مردم نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علی گوهری عصر امروز در جلسه کارگروه امنیت غذا و داروی استان سمنان با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان اظهار داشت: با مدیریت منابع می‌توان هزینه‌های بخش درمان را تا حد زیادی کاهش داد.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط دشوار اقتصادی باید در راستای مدیریت منابع برنامه‌ریزی شود افزود: برنامه‌ریزی درست نیاز به داده‌های گسترده آماری در زمینه‌های گوناگون دارد.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با پیگیری های به عمل آمده و با ایجاد کارگروه‌های اقتصادی در اماکن درمانی توانسته است در راستای کاهش هزینه‌های بخش درمان گام‌های موثری بردارد.

گوهری با اشاره به هزینه‌های خدمات پزشکی و درمانی در مرکز و غرب استان سمنان تصریح کرد: مجموع میزان فروش خدمات پزشکی بیمه سلامت در سال گذشته در مجموع حدود ۳۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت بیمارستان‌های استان سمنان در راستای رسیدگی به بیماران و افزایش کیفیت خدمات درمانی اضافه کرد: نسبت به سال گذشته در بخش بیماران سرپایی ۶۶ درصد افزایش خدمات رسانی داشته‌ایم.
معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان همچنین موفق به افزایش ۲۱ درصدی ارائه خدمات پزشکی به بستری شدگان در بیمارستان‌ها بوده است.

گوهری به اهمیت کاهش هزینه بستری برای بیماران اشاره کرد و اظهار داشت: با کاهش هزینه‌ها در بخش بستری، فرد بیمار به سرعت به بیماری خود رسیدگی می کند و با رفع مشکل در مراحل اولیه از گسترش آن و نیل به وخامت جلوگیری می‌شود.

وی از افزایش کیفی و کمی تخت‌های بیمارستانی در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان خبر داد و افزود: در سال ۹۶ تعداد تخت‌های ویژه را به ۲٫۵ برابر تعداد سال ۹۵ رساندیم که در این زمینه به شدت احساس نیاز می‌شد.

وی با اشاره به طرح نوبت‌دهی و خدمات الکترونیکی در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان خاطر نشان کرد: نوبت دهی غیر حضوری و خدمات الکترونیکی در زمینه درمان گامی بسیار موثر در راستای افزایش کیفیت خدمات و رضایت‌مندی مشتریان بوده است.