هشدار پلیس فتا به ثبت نام کنندگان وام ودیعه مسکن

سرهنگ‌ حسین صادقی، رئیس پلیس فتا استان سمنان با توجه به شروع ثبت نام اینترنتی وام ودیعه مستاجران، از هموطنان خواست برای ثبت نام به سایت https:‎//tem.mrud.ir‎ مراجعه نموده و از ثبت نام در سایت‌های دیگر خودداری کنند.

صادقی، در تشریح این خبر گفت: همزمان با شیوع مجدد کرونا در کشور و فشار مضاعف به برخی مشاغل سبب شده تا مجرمان سایبری با سوءاستفاده از ضعف آگاهی کاربران و با روش‌های مختلف از جمله برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی و سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی افراد، اقدام به کلاهبرداری اینترنتی از کاربران کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری با طراحی صفحات جعلی قصد سرقت اطلاعات کاربران را دارند و از هر زمان و مناسبتی و با استفاده از بسترهای مختلف مانند ارسال پیامک، تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی و غیره کاربران را به خود جلب کرده تا به اهداف مجرمانه خود برسند، لذا کاربران به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته و به لینک‌های دریافتی که از این طریق افراد ناشناس ارسال می شود بی‌تفاوت باشند.

وی به کاربران توصیه کرد: شهروندان آگاه باشند برای ثبت نام اینترنتی وام ودیعه مستاجران نیاز به واریز وجه به شماره کارت‌های درج‌شده در سایت‌ها یا ارسال شده از طریق پیامک، نمی‌باشد.

سرهنگ صادقی از هموطنان خواست: برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی کاربران به سامانه اینترنتی تحت مدیریت وزارت راه ‌و شهرسازی به آدرس https:‎//tem.mrud.ir/‎ مراجعه کنند واگر با افراد یا صفحاتی که به نظر آنها جعلی هستند برخورد کردند، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir به ما گزارش دهند.