کاهش ساعت کار دستگاه‌های اداری تا ۱۵ مردادماه در سمنان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسن سعدالدین مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان در جلسه مسئولان نظارت و بازرسی دستگاه‌های اجرایی در بحث مقابله کرونا با بیان اینکه کاهش ساعت کار دستگاه‌های اداری تا ۱۵ مرداد ماه در راستای مدیریت مصرف انرژی، اجرا خواهد شد گفت: دورکاری کارکنان طبق بخشنامه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سازمان اداری استخدامی کشور برقرار بوده و مدیران منع قانونی نداشته و با تدبیر و درایت مدیران این امر در اداره‌ها اجرا شود.

او با بیان اینکه بازرسان دستگاه‌های اجرایی نسبت به اجرای دقیق مصوبات ابلاغی از سوی ستاد ملی و استانی کرونا و معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری در سطح سازمانی و بخش‌ها اقدام کنند تاکید کرد: در بحث امر به معروف و نهی منکر، فریضه‌ای بالاتر از توصیه به رعایت بهداشت و استفاده از ماسک نیست، لذا باید همواره تاکید بر رعایت این امر در دستگاه‌های اجرایی به کارکنان و مراجعان به دستگاه‌های اجرایی در راستای حفظ سلامتی آن‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی نسبت به اجرای مصوبات ستاد استانی و ملی کرونا دقت نظر داشته و ارزیابی و رصد لازم از سوی بازرسان دستگاه‌های اجرایی طبق چک لیست‌های ارسالی مد نظر قرار گیرد گفت: آموزش‌ها در زمینه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در سطح ادارت استانی و شهرستانی و بخش‌ها در دستور کار قرار گیرد.

سعید متقی عضو کمیته بازرسی ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان نیز در این نشست گفت: همه کمیته‌های اجرایی ذیل ستاد مقابله با کرونا استان و دستگاه‌های متولی علاوه بر وظیفه سازمانی به وظیفه انسانی خود در راستای مقابله با بیماری کرونا، به نحو مطلوب جامعه عمل پوشاندند.

او با بیان اینکه بهره از تحلیل‌های کارشناسی دستگاه‌های اجرایی، مراکز علمی و دانشگاه‌ها در تصمیمات درست مدیریتی، در راستای مقابله با کرونا باید مورد توجه قرار گیرد ابراز کرد: مسائل و مشکلات تمام نقاط شهر‌ها و روستا‌های استان باید از سوی نمایندگان عضو کمیته بازرسی و مدیران دستگاه‌های اجرایی رصد شود.

قاسم شریفی مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه پیشگیری از وقوع اشکالات و ایرادات اساسی و غلبه بر بیماری در دستگاه‌های اجرایی و جلوگیری از تخلفات با توجه به شرایط بیماری در برخی از حوزه‌ها و فعالیت‌ها در مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان از دیگر اهداف تشکیل کمیته بازرسی ستاد مقابله با کرونا در استان است گفت: حفظ حقوق مردم و حفظ حقوق دولت در ترسیم چشم‌انداز فعالیت‌های کارگروه در دستگاه باید مورد توجه قرار گیرد.

او با بیان اینکه یکی از اقدامات ارزشمند کمیته بازرسی، ارزیابی و تحلیل فعالیت‌ها و عملکرد‌ها در شرایط شیوع بیماری کرونا محسوب می‌شود افزود: ارائه تحلیل از سوی دستگاه‌ها در اتخاذ تصمیمات درست و کاربردی در راستای مدیریت و غلبه بر بحران بیماری مؤثر خواهد بود.

شریفی گفت: با توجه به عدم شناخت دقیق از رفتار ویروس ممکن است در آینده شاهد شرایط خاصی در جامعه باشیم که نیازمند دقت نظر و توجه بیشتر به مدیریت غلبه بر این بیماری است.