کافه مهارت در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان با تأکید بر لزوم تقویت دوره‌های مهارت‌آموزی در استان سمنان گفت: کافه مهارت در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم ازسمنان، فاطمه منصوری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش رو بودن هفته مهارت اظهار داشت: مهارت‌آموزی مهم‌ترین رکن برای ایجاد اشتغال است و باید برای افزایش نرخ اشتغال نسبت به تقویت مهارت‌آموزی در جویندگان کار اقدامی اساسی انجام شود.

وی با بیان اینکه برخورداری افراد از چند مهارت نقش مؤثری در کسب شغل در بازار کار دارد اذعان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای برای تحقق شعار هر سمنانی یک مهارت برنامه‌ریزی کرده و از تمام ظرفیت‌های موجود در این راستا بهره‌گیری می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با تأکید بر اینکه طرح هر سمنانی یک مهارت تا دو سال آینده در کل استان اجرایی می‌شود یادآور شد: افزایش مشارکت خیر رین در راستای مهارت‌آموزی به جوانان و نوجوانان سمنانی در اولویت نخست قرار دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار در استان سمنان بیان کرد: این‌یکی از بهترین طرح‌های سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای مهارت‌آموزی به جوانان است که تاکنون عملکرد خوب و نتیجه مثبتی را در حوزه اشتغال داشته است.
منصوری با اشاره به اعمال بسته‌های تشویقی در راستای اجرای این طرح خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه با اداره کل بیمه در این طرح به‌عنوان مشوق‌های بیمه‌ای منجر به استقبال خوب هنر جویان و کارفرمایان شده است.

وی ابراز داشت: برگزاری همایش تجلیل از مهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای در هفته مهارت از برنامه‌های مهم این سازمان است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیان اینکه در این هفته از حامیان و خیران مهارت و مربیان برتر نیز تقدیر می‌شود تصریح کرد: تجلیل از مدال‌آوران المپیاد مهارت و مسابقات ملی مهارت نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به اینکه کافه مهارت در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود، اعلام کرد: در این کافه‌ها جویندگان و علاقه‌مندان برای کسب مهارت می‌توانند از خدمات مشاوره‌ای فعالان مهارت بهره‌مند شوند.

منصوری با بیان اینکه این کافه بستری مناسب برای کارآفرینی فراهم کرده است اذعان کرد: از این طرح در استان سمنان استقبال خوبی شده است.

وی با تأکید بر لزوم تقویت دوره‌های مهارت‌آموزی در استان سمنان گفت: برای مهارت‌آموزی به ۲۵ هزار نفر تا پایان سال ۹۷ برنامه‌ریزی‌شده است.