سمنان میزبان بیش از ۲۰ هزار زائر اربعین حسینی می‌شود

دبیر ستاد اربعین استان سمنان گفت: بر اساس مسئولیت واگذار شده وزارت کشور و ستاد اربعین استان سمنان میزبان بیش از ۱۰ هزار زائر حسینی در نجف اشرف، پنج هزار زائر در کربلا و پنج هزار زائر در مرز مهران است.
حسن اسلامی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان با اشاره به اینکه امسال تجمیع موکب‌ها هدف‌گذاری شده است اظهار داشت: افزایش تعداد موکب‌ها مزیت نیست بلکه نحوه خدمت‌رسانی اولویت دارد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد و کمیته‌های شهرستان‌ها برای اعزام موکب‌ها و خادمین حسینی افزود: مرز خروجی استان سمنان مهران در نظر گرفته‌ شده است.

دبیر ستاد اربعین استان سمنان گفت: صدور روادید از سفارت عراق در تهران صادر می‌شود، لذا زائران استان سمنان بعد از ثبت‌نام در دفاتر حج زیارت اقدام به دریافت روادید کنند.

اسلامی‌راد با اشاره به اینکه برخی افراد سودجو اقدام به ورود غیرقانونی به عراق می‌کنند افزود: دولت جمهور اسلامی و عراق اجازه ورود و خروج هیچ‌ یک از شهروندان را بدون روادید قانونی نمی‌دهد.

وی تأکید کرد: دولت عراق با ورود غیرقانونی افراد برخورد و مجازات سنگینی را برای آنان در نظر می‌گیرد.

دبیر ستاد اربعین استان سمنان یادآور شد: برای احترام به قوانین کشور عراق ضمن آداب رعایت سفر، داشتن روادید برای حفظ و شأن نظام جمهوری اسلامی نیاز ضروری است.