گفتگو در رابطه با همکاری دوجانبه  سمنان و اتریش

به گزارش همسونیوز به نقل از تسنیم از سمنان، حشمت‌الله عسگری بعدازظهر امروز در نشست اعضای اتاق بازرگانی و‌ مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با اشتفان شلتس سفیر اتریش در ایران اظهار داشت: میان دو کشور اتریش و ایران ارتباطات گسترده و بسیار خوبی از گذشته‌های دور برقرار است.

وی با اشاره به ارتباط دوجانبه کشور ایران و اتریش در عرصه‌های مختلف گفت: در ایران با توجه به اینکه در شرایط تحریم قرار دارد اما با تکیه‌بر توان داخلی تلاش همه‌جانبه‌ای برای رونق تولید و توسعه اقتصادی شکل‌گرفته است و باید گفت در چنین شرایطی آنکه باید نگران باشد اروپا و آمریکاست که بازار ایران را از دست ندهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در ادامه به برشماری ظرفیت‌های استان سمنان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و ازجمله آنها را سرآمد بودن این استان در حوزه صنعت عنوان کرد و افزود: در این استان ۱۰۰۰ نوع قطعه در شهرک‌های صنعتی تولید می‌شود.

عسگری به موقعیت استراتژیک استان سمنان با برخورداری از زمین‌های ارزان‌قیمت برای توسعه سرمایه‌گذاری اشاره کرد و ادامه داد: استان سمنان این ظرفیت را دارد که در حوزه اقتصادی با کشور اتریش همکاری دوجانبه برقرار کند.

وی سرمایه‌گذاری در انتقال آب دریای خزر به استان سمنان را با توجه به نیاز صنعت استان به این ماده بسیار حیاتی را یکی از موارد مناسب برای همکاری دوجانبه سمنان با اتریش عنوان کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه این استان همچنین این آمادگی را دارد تا درزمینهٔ دانشگاهی نیز با کشور اتریش همکاری و ارتباط داشته باشد گفت: استان سمنان در حوزه دانشگاهی و پذیرش دانشجوی خارجی نیز در کشور از جایگاه خوبی برخوردار است.

عسگری دیگر ظرفیت مطلوب سمنان را حوزه گردشگری این استان و وجود ۳۲ منطقه گردشگری در آن عنوان کرد و افزود: ۷۰۰ اثر از استان سمنان در زمره فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی اولویت مهم استان سمنان را حوزه نیروگاه‌های خورشیدی عنوان کرد و با اشاره به اینکه این استان از ۳۰۰ روز آفتابی بهره کنده است افزود: در حال حاضر زمین لازم برای توسعه این نیروگاه‌ها شناسایی‌شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان دیگر شاخصه‌های استان سمنان را وجود سه منطقه ویژه اقتصادی، بهره‌مندی از محصولات کشاورزی صادراتی بسیار مطلوب همچون پسته در دامغان و انگور در شاهرود عنوان کرد و تأکید کرد: تلاش ما بر استفاده هرچه ‌بهتر از این امکانات و ظرفیت‌ها است.