گواهینامه‌های آموزشی در سمنان الکترونیکی می‌شود

مدیرکل برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان با بیان اینکه مباحث نرم‌افزاری مهم‌ترین نیاز آموزشی در ادارات استان سمنان است؛ از الکترونیکی شدن گواهینامه‌های آموزشی و توقف اعطای گواهینامه‌های آموزشی به صورت چاپی و کاغدی در این استان خبر داد.
ه گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حسن سعدالدین پیش از ظهر امروز در گردهمایی رابطین آموزشی استانداری سمنان اظهار داشت: افزایش کیفیت خدمات آموزش باید در دستور کار باشد و در راستای جلوگیری از هدر رفت منابع و تسریع در روند ارزیابی اعطای گواهینامه به صورت کاغذی متوقف شد.

وی با تأکید بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای فرمانداران مدیران کل افزود: باید فضای ادارات بررسی شده و در راستای ارتقای سطح مهارت و دانش کاربردی مدیران برنامه ریزی شود.

مدیرکل برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان تصریح کرد: رابطان آموزشی باید با بررسی شرایط و با به کارگیری خلاقیت، ایده‌های خود را برای بهبود فضای آموزشی با استانداری سمنان در میان بگذارند.

سعدالدین با اشاره به اینکه اولویت‌های امروز در بحث آموزش عمدتا در بخش نرم افزاری است اضافه کرد: سبک آموزش باید متناسب با روند پیشرفت تکنولوژی تغییر کرده و به روز شود و نباید به برگزاری دوره‌های عمومی، جمع‌آوری اسامی و اعطای گواهینامه اکتفا کنیم.

وی با بیان اینکه باید دامنه آموزش‌های تخصصی در استان سمنان گسترش یابد؛ از برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی برای معاونین ادارات کل و بخشداری‌ها خبر داد.

مدیرکل برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان با تأکید بر اینکه دوره‌های آموزشی دارای جایگاهی حیاتی در نظام اداری کشور است افزود: در راستای تاثیرگذاری بیشتر، دوره‌ها باید مبتنی بر نیاز دستگاه‌های اجرایی تعریف شود و با مدیریت صحیح در روند اجرا و ارزیابی رضایت شرکت کنندگان را در پی داشته باشد.

سعدالدین به اهمیت همدلی و وحدت در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرده و اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی برگزاری دوره‌های مشترک فرمانداران و مدیران کل می‌تواند همدلی و تقویت روحیه هم افزایی میان مدیران دولتی باشد.

وی افزود : این امر زمینه‌ساز تحول اداری بوده و در کاهش حواشی ناشی از مکاتبات اداری و سوءتفاهم‌ها نقش موثری دارد.