۱۳۹ واحد صنفی در استان سمنان پلمب شدند

‍ مهدی یحیایی، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۱۳۹ واحد صنفی از ابتدای اجرای محدودیت‌های کرونایی در سال جاری به دلیل سرپیچی از دستورات و مقررات پلمب شدند.

به گزارش ایرنا، یحیایی روز شنبه در جلسه کمیته نظارت و ارزیابی ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری سمنان اظهار داشت: پلمب این تعداد از واحدهای صنفی در حالی صورت گرفته است که از قبل به این واحدها تذکر لازم درخصوص محدودیت فعالیت، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ممانعت از انجام تخلفات صنفی داده شد، اما با توجه به تکرار تخلف پلمب شدند.

بیش از پنج هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی امسال از واحدهای صنفی استان به منظور رعایت دستورالعمل‎‌ها و محدودیت‌های مربوط به مبارزه با شیوع کرونا انجام شد.

وی ادامه داد: این تعداد بازرسی از ابتدای اعمال محدودیت‎‌های جدید کرونایی در سال جاری و در قالب تیم‌های بازرسی و با همکاری دستگاه های مرتبط مانند بازرسان بهداشت، نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف در سراسر استان سمنان انجام شد.

وی بیان کرد: ۱۰۰ واحد صنفی استان سمنان به دلیل عدم رعایت محدودیت های ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و مقررات صنفی به تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.

یحیایی هدف از انجام این بازرسی ها را بررسی اجرای محدودیت های کرونایی و دستورالعمل‌های بهداشتی و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت همراهی واحدهای صنفی در مهار کرونا ویروس گفت: فعالیت مشاغل صنفی مربوط به گروه ۲، سه و چهار در مناطق دارای رنگ‌بندی قرمز کرونایی ممنوع است.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونای استان، تمامی شهرستان‌های استان سمنان قرمز و تنها شهرستان آرادان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، مشاغل گروه دوم شامل پاساژها و مراکز خرید و مال‌های فروش غیر مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی می‌شوند.

مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی می‌شوند.

گروه چهارم نیز شامل مکان های برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی هستند.