۱۸۰ امدادگر سمنان در ایام ارتحال امام(ره) ارائه خدمت می‌کنند

سمنان – معاون امداد و نجات هلال احمر سمنان بابیان اینکه پایگاه‌های هلال احمر در ایام ارتحال امام (ره) تقویت شدند، گفت: ۱۸۰ امدادگر در این ایام آماده خدمت‌رسانی هستند.

علی یحیایی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه طی ایام سالروز رحلت امام خمینی (ره) ۶۰امدادگر هلال احمر سمنان در هر شیفت آماده ارائه خدمات به مسافران هستند، ابراز داشت: برای این ایام پایگاه‌های مستقر در سطح محورهای استان برای ارائه هر گونه خدمات‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر به مردم تقویت شدند و فعالیت برخی پایگاه‌ها مانند جنگل ابر طی این ایام ۲۴ ساعته در خدمت مردم خواهند بود.

وی بابیان اینکه برای این ایام خودروهای هلال احمر موردبازنگری برای مقابله با هرگونه پیشامد قرار گرفتند، افزود: آموزش‌های لازم در سطح امدادگران داده‌شده و این افراد از توان حداکثری و مضاعف در این ایام برخوردار خواهند بود.

معاون امداد و نجات هلال احمر سمنان بابیان اینکه از تاریخ پنجم لغایت دهم خردادماه این جمعیت به ۱۱ مورد حادثه امدادرسانی کرده است، ابراز داشت: در مجموع این عملیات‌ها ۱۱ تیم و ۲۶ نیروی عملیاتی حضور داشتند.

یحیایی بابیان اینکه در این مدت ۳۲ نفر دچار آسیب شده و ۱۰ نفر اسکان یافتند، تصریح کرد: نیروی‌های امداد و نجات هلال احمر سمنان در دو مورد حادثه جاده‌ای و ۹ مورد حادثه غیر جاده‌ای نیز امدادرسانی کردند.

وی با اشاره به غرق شدن پدربزرگ و نوه در استخر ذخیره آب دامغان، افزود: سال گذشته نیز در استخر ذخیره آب کشاورزی بسطام، شاهرود و سد شهید شاهچراغی دامغان شاهد مواردی از غرق‌شدگی بودیم که با توجه به گرمای هوا از مردم تقاضا داریم در این محل‌ها به هیچ وجه شنا نکنند چراکه احتمال خفگی و مرگ همانند موارد مذکور وجود دارد.