احتمال سیلابی شدن رودخانه های فصلی در سمنان

مدیرکل هواشناسی استان سمنان از بارش باران در بسیاری از شهرستان های این استان خبر داد و گفت: در اثر این بارش ها دمای هوا در استان بین چهار تا هشت درجه سانتیگراد کاهش یافته است.

غلامرضا حسنی غربا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: هم‌اکنون شاهد بارش باران در بسیاری از مناطق استان و از جمله در مرکز استان هستیم.

وی از احتمال ریزش تگرگ در نقاط مستعد این استان طی امروز و فردا خبر داد و افزود: براساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، طی امروز تا دوشنبه، بارش باران، رگبار و رعد و برق، در برخی ساعات تندباد و گرد و خاک و در نقاط مستعد ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه طی این مدت دمای هوا بین ۴ تا ۸ درجه کاهش نسبی خواهد یافت تصریح کرد: انتظار می‌رود با توجه به رگباری بودن بارش‌ها و پیش بینی آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در برخی نقاط و نیز احتمال خسارات ناشی از تندباد و تگرگ و صاعقه تمهیدات لازم صورت گیرد .

مدیرکل هواشناسی استان سمنان به کشاورزان، دامداران، گلخانه‌داران، عشایر و دیگر بهره‌برداران بخش کشاورزی توصیه کرد: برای جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات پیشگیرانه لازم را بیانیشند.

این مدیر مسوول همچنین با اشاره به لغزنده بودن جاده‌ها از رانندگان و کاربران جاده خواست با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

حسنی غربا با بیان اینکه این سامانه بارشی فردا ۱۴ خرداد نیز در اکثر نقاط استان تا حدودی فعال خواهد بود گفت: فردا در اکثر نقاط استان هوا ابری و در برخی نقاط همراه با بارش، وزش باد، رگبار و رعد و برق خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیشینه و کمینه دمای هوا در مرکز استان طی ۲۴ ساعت گذشته را حداکثر ۳۳ و حداقل ۲۰درجه اعلام کرد و گفت: دمای هوا امروز با کاهش چهار تا هشت درجه‌ای روبرو بوده است.