۳۵ درصد ظرفیت تصفیه خانه های صنعتی سمنان استفاده می شود

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سمنان گفت: در زمان حاضر ۳۵ درصد از مجموع ظرفیت تصفیه خانه های موجود شهرک های این استان بهره گیری می شود.

حسن آل‌بویه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ظرفیت ایجادشده در تصفیه‌خانه‌های شهرک‌های صنعتی استان را یک میلیون و ۶۹۶ هزار مترمکعب اعلام کرد.
وی اظهارداشت : پنج شهرک صنعتی استان دارای تصفیه‌خانه هستند که به صورت برخط پایش می‌شوند.
به گفته وی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی سمنان در گام اول با ظرفیت ۲ هزار و۴۰۰ مترمکعب به بهره برداری رسید که ظرفیت نهایی آن هفت هزار و ۲۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز است.
وی خاطرنشان کرد: ۴۱۹ واحد صنعتی به این تصفیه‌خانه متصل‌ هستند و خروجی پساب این مجموعه که تمام آن برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود ۱۷ لیتر بر ثانیه است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان بیان کرد: در شهرک صنعتی سمنان ۱۵۳ لیتر برثانیه آب برداشت می شود که ۱۱۱ لیتر بر ثانیه به طور مستقیم در فرآیند تولید در واحدها مصرف می شود که ۷۳ درصد کل آب تولیدی در این شهرک است.
آلبویه با اشاره به نیاز ۱۴۰ هکتاری شهرک صنعتی سمنان به فضای سبز گفت : طی سال آینده ۱۰ هزار نهال به این مجموعه اضافه می شود.
وی با بیان این که در شهرک صنعتی سمنان یک میلیون و ۹۷۸ هزار مترمکعب آب برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود، افزود: ۳۹ درصد از این میزان از پساب تصفیه‌شده است.
وی گفت: در فضای سبز شهرک صنعتی سمنان ۲۰۶ کیلومتر سامانه آبیاری قطره ای انجام شده و برای تکمیل باید یکهزار و ۸۰ کیلومتر دیگر از این سامانه برای نگهداری و حفظ فضای سبز موجود اجرا شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان خاطر نشان کرد : ضریب تبدیل تصفیه‌خانه های شهرکهای صنعتی استان ۶۴ درصد است.
از چهار میلیون و ۲۹۵ هزار متر مکعب آب مصرفی صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان سمنان ۷۴ درصد به طور مستقیم در فرآیند تولید مصرف می شود.
واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی استان سمنان ۱۵ هزار شغل ایجاد کرده‌اند.
کل آب تولیدی در سمنان سالانه یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب است که سهم بخش صنعت و خدمات در حدود پنج درصد است.
منبع :ایرنا