پرداخت ۴۱ میلیارد ریال به واحدهای صنعتی و گردشگری استان سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۴۱ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و گردشگری استان سمنان پرداخت می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، بهروز اسودی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان اظهار داشت: ارائه تسهیلات رونق تولید در راستای بهبود بخشی به اقتصاد و اشتغال استان سمنان یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که از سوی دولت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در این کارگروه با درخواست ۳ واحد صنعتی و ۲ واحد گردشگری در استان سمنان برای دریافت تسهیلات رونق تولید موافقت شد و به‌زودی تسهیلات رونق تولید به آن‌ها پرداخت می‌شود گفت: ایجاد اشتغال و به‌کارگیری جوانان تحصیل‌کرده دانشگاهی یکی از مهم‌ترین رویکردهای ما در این کارگروه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از پرداخت ۴۱ میلیارد تسهیلات رونق تولید به این واحدهای خبر داد و افزود: تاکنون بالغ‌بر ۸۸۹ واحد تولیدی در استان سمنان تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.

وی با تأکید بر لزوم تسریع در عملکرد بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات رونق تولید به متقاضیان بیان کرد: برخی از بانک‌ها در این راستا همکاری خوبی نداشته و در پرداخت تسهیلات عملکرد خوبی نداشتند.

اسودی با اشاره به اینکه بانک‌ها باید بیش از ۷۰ درصد از سهمیه تعیین‌شده را پرداخت کنند اعلام کرد: رفع مشکلات بانک‌ها در عدم پرداخت تسهیلات در دستور کار این کارگروه قرار دارد.
وی ابراز داشت: طرح تشدید نظارت بر واحدهای تولیدی که تسهیلات رونق تولید دریافت کردند در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: ۱۰۰ واحد صنعتی دریافت‌کننده تسهیلات مورد بازرسی و نظارت این کارگروه قرارگرفته است.