طرح‌های توانمندسازی معلولان در استان سمنان اجرایی می‌شود

استاندار سمنان با تأکید بر لزوم توجه به تأمین معیشت معلولان گفت: طرح‌های توانمندسازی معلولان در استان سمنان اجرایی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید شهاب‌الدین چاووشی در دیدار با مدیرکل بهزیستی استان سمنان اظهار داشت: از مجموع جمعیت استان سمنان بالغ‌بر ۱۴ هزار نفر معلول هستند که باید به وضعیت این معلولان در استان رسیدگی شود.

وی با تأکید بر لزوم توانمندسازی معلولان استان در راستای ایجاد اشتغال و مهارت‌آموزی به این افراد بیان کرد: کمک به معلولان یکی از مهم‌ترین رویکردهای دولت در استان سمنان است و در این راستا باید از ظرفیت عموم مردم و ادارات استان بهره‌گیری کرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه طرح‌های توانمندسازی معلولان در استان سمنان اجرایی می‌شود افزود: در این راستا باید از ظرفیت عموم مردم و مشارکت خیر خواهانه آن‌ها در طرح‌های مختلف بهزیستی استان سمنان بهره‌گیری کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های تشویقی و ترویجی در راستای جلب مشارکت مردم در طرح‌های بهزیستی اجرایی می‌شود خاطرنشان کرد: ارتقای سطح توانمندی معلولان برای کسب شغل و کارآفرینی می‌تواند بخشی از نیازهای مالی آن‌ها را مرتفع کند.

چاووشی با تأکید بر اینکه مشارکت مردم در پروژه‌های مختلف اشتغال‌زایی نقش مؤثری در ارائه خدمات ماندگار در استان ایفا می‌کند بیان کرد: افزایش ۳٫۵ برابری حقوق مستمری‌بگیران از مهم‌ترین خدمات دولت به خانواده‌های تحت پوشش این سازمان است.

وی ابراز داشت: سازمان بهزیستی باید با توانمندسازی افراد تحت پوشش نسبت به کاهش جمعیت فقیر در جامعه اقدامی اساسی انجام دهد.

استاندار سمنان بیان کرد: این استان ظرفیت‌های خوبی را در حوزه خیران دارد که باید با تقویت آن نسبت به تحقق اهداف عالی خود در رفع فقر و محرومیت اقدام کند.